20 km-es túra

Nevezési díj

> Felnőtt: 1800 Ft
> Diák: 1500 Ft

A nevezési díj tartalmazza a Pilisi Parkerdőnek fizetendő: "Közösségi erdőfenntartási hozzájárulást" (500Ft/fő) és a "Területhasználati hozzájárulást" (15.000 Ft).

Szintidő

6 óra

A túra leírása

A városban és a problémásabb helyeken szalagozással könnyítjük a tájékozódást!

A gimnázium kapuján kilépve balra fordulunk és elmegyünk a rendőrség sarkáig. Itt balra befordulunk, majd rögtön jobbra a garázssorig megyünk. Balra befordulunk a zöldkorlátos gyalogúton (Uzsoki köz), amely után már a piros+ jelzésen, Odvashegy utcán haladunk a hegyek felé. Jobbra egy nagyon meredek utcát a Hegyalja utcát találjuk, elhagyjuk a piros+ jelzést és felmegyünk ezen az utcán. Néhány perc gyaloglás után a Hegyalja utca 84. előtt az Odvas-hegy oldalában található sziklaszirten találjuk az 1. ellenőrző pontot.(1,4 km, 65 m szint) Az Odvas-hegy szigorúan védett, nagyon ritka állat-és növényfajok élőhelye, ezért a túra útvonala nem vezethet keresztül rajta.

Elhagyva az 1. ellenőrző pontot teljesen végig megyünk a Hegyalja utcán. Az utca legvégén először balra majd rögtön jobbra és még egyszer jobbra fordulunk. A Gida utcán és egyben a piros sáv jelzésen haladunk a jellegzetes sziklaformákkal rendelkező Kőhegy felé. Átmegyünk egy hídon és elérjük a hegy alját. Balra fordulunk a Máriavölgy utcán, ami Víztorony utcában majd jobbra kanyarodva a Felsősor utcában folytatódik. Elmegyünk egy sorompó mellett és egy percen belül fenn vagyunk kápolna előtti 2. ellenőrző pontnál. (3,5 km, 150 m szint)

A lépcsőkön lefelé haladva elhagyjuk a 2. ellenőrző pontot, majd az alsó végénél jobbra fordulunk és a Kőszikla utcán ereszkedünk lefelé, amely a Kőláb utcában folytatódik. Az utca végén jobbra megyünk a Kisfaludy utcán, ahol rálelünk a piros sáv jelzésre, amelyen továbbfolytatjuk utunkat. Elmegyünk az előbb már megtalált hídig, ezen átkelve újra a Gida utcán találjuk magunkat, amin elindulunk felfelé. Néhány perc múlva végre az Odvas-hegy tövében elhagyjuk az utolsó budaörsi lakóházat. Egy szűk völgyben haladunk felfelé a piros sáv jelzésen, keresztezzük a Puttony utcát, követjük a piros sáv jelzést és egyre keskenyebb ösvényen emelkedünk felfelé. Széles erdei utat keresztezünk, kicsit balra megyünk rajta, aztán egy öreg trafóház mellett jobbra az ösvényen a piros sáv bevezet minket az erdőbe. Néhány perc múlva elérjük a piros-piros+ elágazást. Itt néhány percet még a jobbra vezető piros sávon folytatjuk a túrát és egy négyes elágazásban elérjük a 3. ellenőrző pontot. (6 km, 370 m szint)

A 3. ellenőrző pontot nem a piros sáv, hanem a sárga O jelzésen hagyjuk el. Elmegyünk a piktortégla üregek mellett, majd az erdei út kb. 10 perc múlva elér egy széles erdészeti utat, amelyen balra fordulunk. Nemsokára becsatlakozik a piros négyzet jelzés is, ami a sárga O-rel együtt Csillebércre, a 4. ellenőrző pontunkhoz visz. (7,9 km, 455 m szint)

A 4. ellenőrző ponttól balra a sárga+ jelzésen indulunk tovább. Végig megyünk a KFKI betonkerítése mellett, majd kb. 50m-t megtéve jobbra vezet a sárga+ ösvénye. Néhány perc múlva elérjük a sárga sáv jelzést, amelyen majdnem a célig haladunk. Egyébként a Parkerdő útjelző táblája is mutatja a helyes irányt. Figyelnünk kell, mert sok erdei utat keresztezünk, több kanyart vesz az utunk, de a sárga sáv jelzés jól fel van festve. Az egyik ilyen jobb kanyar után van egy nagy szikla. Ezután a szikla után vigyázni kell, hogy el ne tévedjünk. A szélesebb ösvény és a nagyon keskeny is balra kanyarodik. A keskenyebb a miénk, ami egy hegyoldalban kanyarog. Ezután egy kaptató következik, ami után néhány perc múlva elérjük a Sorrento-sziklákat, 5. ellenőrző pontunkat. (11 km, 510 m szint)

Elhagyjuk az 5. ellenőrző pontot, majd keresztezünk egy murvával borított utat és egyenesen folytatjuk túránkat a sárga sávon. Elérünk egy sorompót, ahol a sárga+ jelzéssel találkozunk, de mi jobbra folytatjuk utunkat a sárga sáv jelzésű ösvényen. Kb. 400m megtétele után egy köves úton jobbra fordulunk, majd néhány perc múlva enyhén jobbra letérünk a köves útról egy keskeny ösvényre. Az ösvény a hegyoldalban kanyarogva eléri a sárga sáv és a sárga háromszög elágazását. A sárga háromszög jobbra felvezet a szintén szigorúan védett Huszonnégyökrös-hegy csúcsára, melyről gyönyörű a kilátás. (Ha van még bennünk szufla, érdemes ezt a kis kitérőt megtennünk!) A mi túránk azonban balra folytatódik a sárga sáv jelzésű úton, melyen kb. 150m-rel lejjebb elérjük a 6. ellenőrző pontot. (14,8 km, 620 m szint)

A hatodik ellenőrző pont után néhány perc múlva újra Budaörs házai között a Tárogató utcán találjuk magunkat. Az utca végén jobbra fordulunk az Orchidea utcára, majd elérjük a Csiki utcát, amelyen balra haladunk tovább, melynek végén találjuk a sárga háromszög jelzést, amely felvisz minket az előttünk magasodó Törökugrató csúcsára. A Törökugratóra stílusosan a Törökugrató utcán jutunk fel, melynek a legmagasabb pontján egy tűzcsap mellett balra kanyarodik a tanösvény, amelyen elérjük a csúcsot és egyben a 7. ellenőrző pontot. (16,7 km, 670 m szint)

A 7. ellenőrző ponttól visszaindulunk a tanösvényen, vissza a Törökugrató utcán egészen az első keresztutcáig (Rezeda u.), melyen jobbra megyünk. Ennek végén, a Kökörcsin utcán balra fordulunk és elérjük a főutat. A Hollósy Cukrászdánál jobbra fordulunk az Ibolya utcán, majd balra a Kővirág utcán, átmegyünk a játszótéren és a Holdfény utcán összesen kb. 20 perc gyaloglással célba érünk. (18,8 km, 680 m szint)

A túra a Cartographia Kupa része. További információk a kezdőlapon.