10 km-es túra

Nevezési díj

> Felnőtt: 1500 Ft
> Diák: 1200 Ft

A nevezési díj tartalmazza a Pilisi Parkerdőnek fizetendő: "Közösségi erdőfenntartási hozzájárulást" (500Ft/fő) és a "Területhasználati hozzájárulást" (15.000 Ft).

Szintidő

5 óra

A túra leírása

A városban és a problémásabb helyeken szalagozással könnyítjük a tájékozódást!

A gimnázium kapuján kilépve balra fordulunk és elmegyünk a rendőrség sarkáig. Itt balra befordulunk, majd rögtön jobbra a garázssorig megyünk. Balra befordulunk a zöldkorlátos gyalogúton (Uzsoki köz), amely után már a piros+ jelzésen, Odvashegy utcán haladunk a hegynek felé.
Jobbra egy nagyon meredek utcát a Hegyalja utcát találjuk, elhagyjuk a piros+ jelzést és felmegyünk ezen az utcán. Néhány perc gyaloglás után a Hegyalja utca 84. előtt az Odvas-hegy oldalában található sziklaszirten találjuk az 1. ellenőrző pontot.(1,4 km, 65 m szint) Az Odvas-hegy szigorúan védett, nagyon ritka állat-és növényfajok élőhelye, ezért a túra útvonala nem vezethet keresztül rajta.

Elhagyva az 1. ellenőrző pontot teljesen végig megyünk a Hegyalja utcán. Az utca legvégén először balra majd rögtön jobbra és még egyszer jobbra fordulunk. A Gida utcán és egyben a piros sáv jelzésen haladunk a jellegzetes sziklaformákkal rendelkező Kőhegy felé. Átmegyünk egy hídon és elérjük a hegy alját. Balra fordulunk a Máriavölgy utcán, ami Víztorony utcában majd jobbra kanyarodva a Felsősor utcában folytatódik. Elmegyünk egy sorompó mellett és egy percen belül fenn vagyunk kápolna előtti 2. ellenőrző pontnál. (3,5 km, 150 m szint)

A lépcsőkön lefelé haladva elhagyjuk a 2. ellenőrző pontot, majd az alsó végénél jobbra fordulunk és a Kőszikla utcán ereszkedünk lefelé, amely a Kőláb utcában folytatódik. Az utca végén jobbra megyünk a Kisfaludy utcán, ahol rálelünk a piros sáv jelzésre, amelyen továbbfolytatjuk utunkat. Elmegyünk az előbb már megtalált hídig, ezen átkelve újra a Gida utcán találjuk magunkat, amin elindulunk felfelé. Néhány perc múlva végre az Odvas-hegy tövében elhagyjuk az utolsó budaörsi lakóházat. Egy szűk völgyben haladunk felfelé a piros sáv jelzésen, keresztezzük a Puttony utcát, követjük a piros sáv jelzést és egyre keskenyebb ösvényen emelkedünk felfelé. Széles erdei utat keresztezünk, kicsit balra megyünk rajta, aztán egy öreg trafóház mellett jobbra az ösvényen a piros sáv bevezet minket az erdőbe. Néhány perc múlva elérjük a piros-piros+ elágazást. Itt néhány percet még a jobbra vezető piros sávon folytatjuk a túrát és egy négyes elágazásban elérjük a 3. ellenőrző pontot. (6 km, 370 m szint)

A 3. ellenőrző ponttól visszafordulunk a piros sáv jelzésen és visszamegyünk a piros-piros+ elágazásig. Utunkat a piros+ jelzésen folytatjuk szinte a célig. Egy széles köves erdei úton haladunk, elhagyunk egy sorompót és egy ismertető táblát. Továbbfolytatjuk utunkat egy fenyves erdőben, majd kiérünk egy kopár sziklagyepre, ahol jobbra az egyik sziklán egy repülőszárnyat (vitorlázó repülő emlékmű) pillantunk meg. Elhaladunk előtte, majd néhány perc múlva egy széles út keresztezi utunkat. Ezen balra fordulunk, majd kb. tíz perc múlva az utat követve elérjük a 4. ellenőrző pontot. (7,5 km, 380 m)

A 4. ellenőrző pont után a piros+ jelzés nem a széles erdészeti úton, hanem arról balra letérve egy ösvényen kanyarog lefelé a hegyről. Ezen haladva elérjük az első hétvégi telkeket és a Mogyoró utcát. A Meggy utcánál keresztezzük a sárga+ jelzést, mi azonban továbbhaladunk a Mogyoró utcán. Az utca végén jobbra fordulunk, és aszfalt úton ereszkedünk lefelé. Néhány perc múlva a környezet ismerőssé válik, a kör bezárul. A reggeli útvonalunkon haladunk a cél felé. (9,8 km, 385 m szint)

A túra a Cartographia Kupa része. További információk a kezdőlapon.